
Geen strak, gelikt kantoor, maar in een bescheiden kantine waar medewerkers in- en uitlopen ontvangt Peter van der Moolen zijn gasten. Je merkt dat Van der Moolen Foodgroup een bedrijf is met en van elkaar.
De kantine geeft een nostalgisch gevoel en de authenticiteit van de organisatie ervaar je door de levensgrote muurfoto van het Chinese restaurant, van waaruit alles is ontstaan.
Inspelen op de markt vraagt innovatie
De producten van Van der Moolen Foodgroup zijn overal in te vinden, zoals de voorgekookte pasta’s of rijst in maaltijdsalades uit de supermarkt of als ingrediënt in snacks van bekende snackfoodproducenten. Toch ligt de focus op de mie. Peter zijn droom? Iedereen aan deze walsmie!
Bij de productie van de ‘basis’ mie blijft het echter niet. Ze verrassen met smaken als Soba en Ramen en spelen in op de ‘gezondheidstrend’ met biologische varianten als 100% spelt-, matcha- (groene thee) en zeewiernoedels.
En het bedrijf blijft zich ontwikkelen; innovatie is één van de sleutelwoorden die bij deze organisatie past. Grondlegger; vader Van der Moolen, legde hiervoor de basis.
Hoe het begon…
Toen vader Van der Moolen begon met het maken van zijn eigen mie, sloeg deze enorm aan. De productie was niet bij te benen. Na een zoektocht vonden ze een machine die bij het authentieke walsen en drogen, kon helpen.
Vader van der Moolen had een technische achtergrond en paste de machine zodanig aan, dat deze aan alle eisen voldeed. Deze machine staat tot de dag van vandaag in het pand.
Die insteek kreeg een vervolg; Van der Moolen maakte zijn eigen productiemachines, die tot op de dag van vandaag zorgen voor tonnen aan eindproducten. Vader Van der Moolen komt nog dagelijks in het bedrijf, om een blik te werpen op ‘zijn’ machines.
“Ook al zijn er technologische snufjes aan toegevoegd, hij hoort direct of een machine niet goed werkt en geeft dan de medewerkers aanwijzingen om het te verhelpen”, vertelt Peter enthousiast.