Hoe ik werk en (top)sport combineer én met elkaar verbind

Ik vertel klanten altijd dat, als je iets wilt en je werkt er hard voor, alles mogelijk is! Ondernemen is net topsport. Weten waarom? Lees meer in mijn blog.

Sport en ondernemen, ik breng het in mijn relatie met de klant samen

“Jij bent sportief zeg!” hoor je vast jezelf, of een collega weleens zeggen. Iemand die 3-4 keer in de week sport, nou dat is toch wel een compliment waard! En dan heb je Martin, partner van vestiging Enschede. Met 5-6 keer trainen in de week doet hij hier nog een schepje bovenop

Hij heeft laatst zelfs (niet voor de eerste keer) een hele triatlon volbracht. Dit houdt in: 3,8 km zwemmen, 180 km fietsen en 42,2 km hardlopen. Lees hoe en waarom hij dit doet in zijn blog.

Martin Zwiers
Martin Zwiers Partner

Goede werk-privé balans

Allereerst is het voor het uitvoeren van mijn passie belangrijk dat ik tijd kan maken om te trainen. Voor een triathlon of een marathon train ik al snel 5-6 keer in de week. Dit vraagt flexibiliteit van mijn thuisfront, maar ook op mijn werk. Het is daarom fijn dat ik mijn uren zo kan indelen dat mijn werk nooit ten koste gaat van mijn passie en andersom!

Privé probeer ik ook een goede balans te vinden, daarom sta ik bijvoorbeeld op de zaterdag extra vroeg op om te zorgen dat ik voor 10:00 uur mijn trainingen afgerond heb. De rest van de dag kan ik dan doorbrengen met mijn familie/vrienden. 

Mijn verhaal delen met klanten en collega's

Ik vertel klanten vaak over mijn sportachtergrond. Hierbij geef ik aan dat als je iets wilt en je werkt er hard voor, dat alles mogelijk is! Dit geeft mijn samenwerkingen met klanten een andere dimensie en geeft beide partijen energie om er wat moois van te maken. Eigenlijk komt sporten en ondernemen erg overeen. Het is vallen en opstaan, maar de aanhouder wint.

 Eigenlijk komt sporten en ondernemen erg overeen. Het is vallen en opstaan, maar de aanhouder wint.

Deze filosofie probeer ik ook op de werkvloer uit te dragen. Ik neem collega's mee in hoe ik dit aanpak en probeer ze te ondersteunen/coachen. Het mes snijdt hierdoor aan twee kanten. Aan de ene kant brengt het de klant een samenwerking die veel persoonlijker en hechter wordt. Aan de andere kant ontwikkelen collega's skills om daadwerkelijk een band op te bouwen met de klant en beter advies te geven. 

Dat kenmerkt echt het werken bij de Jong & Laan

Mijn aanpak is een mooi voorbeeld hoe onze collega’s professionele/persoonlijke ervaringen en passies inzetten om ondernemers te adviseren en een band op te bouwen. Het directe en persoonlijke klantcontact is wat werken bij de Jong & Laan kenmerkt. Een samenwerking maak je uniek door ondernemers ook iets van jezelf te laten zien. Dit geeft nieuwe energie en een andere dimensie aan de samenwerking. 

Inspelen op het karakter van de klant

Je ziet dat onze manier van werken in goede aarde valt bij klanten en collega’s. Het werken bij de Jong & Laan onderscheidt zich hierdoor echt van andere kantoren. Fijn is ook dat er ruimte is om klantcontact op je eigen manier in te vullen en in te spelen op het karakter van de klant. 

Heb jij ook een unieke manier van klantbenadering die je wilt delen? Laat het dan hieronder in de reacties weten, ik ben erg benieuwd. Wil je daarnaast eens kennismaken en de sfeer ervaren op ons kantoor? Neem dan contact met mij op.

Vitaal blijven? Dat doen we zo!

Dat zijn wij als werkgever. Een accountant bij wie het niet draait om cijfers, maar om mensen. Om jou dus. Of je nu bij ons komt als belastingadviseur, business consultant of accountant: samen maken we ons succes. Dus geven we ook alles voor jouw succes en welzijn.

Lees meer