Multidisciplinair samenwerken
als consultant personeel

Uit elkaar zonder gedoe, zoals het hoort!

We werken in ons team veel samen, zowel onderling als met andere disciplines. In dit blog neem ik je mee in twee praktijkvoorbeelden waarin deze samenwerking goed naar voren komt. Als consultant personeel help ik de klant bij belangrijke momenten.

Dit is heel divers. Er zijn verschillende specialisten die ik aanhaak. De vraagstukken die ik vaak krijg gaan bijvoorbeeld over verzuim, re-integratie, subsidies, digitalisering, cao-vraagstukken en personeelsbeleid.

 

Bart Keuter
Bart Keuter Consultant personeel

Uitdienst zonder gedoe voor zowel werkgever als werknemer  

Praktijkvoorbeeld 1

Laatst belde ik een klant op om te vragen hoe het ging en of er nog bijzonderheden waren. Zonder verwachtingen, maar met mijn oren goed gespitst, ging ik het gesprek aan. Hij vertelde mij dat alles zijn gangetje ging.

Tussen neus en lippen door, liet hij vallen dat een zieke medewerker bij een ander bedrijf zijn werk aan het hervatten was. Ik zat gelijk rechtop en wist: hier kunnen haken en ogen aan zitten voor deze klant en medewerker.  

Ik liet de klant weten dat we er goed aan deden om dit verder uit te zoeken. Nadat ik ophing, belde ik één van onze juristen voor advies. Ik legde de casus uit en samen keken we wat nodig was om het voor de klant en medewerker juridisch goed vast te leggen.

We werkten constructief samen, legden het plan voor aan de klant en zorgden voor de nodige documenten.   

Het resultaat? We startten een re-integratie traject voor de medewerker. Op korte termijn was de medewerker hersteld en kon deze, met een vaststellingsovereenkomst, uit dienst. Daarna ging hij werken bij het andere bedrijf.

Alles was voor zowel de medewerker als mijn klant goed geregeld en vastgelegd. Beide partijen gingen prettig uit elkaar, gewoon zonder gedoe, zoals het hoort!   

Samenwerken op het gebied van innovatie en optimalisatie

Praktijkvoorbeeld 2

De situatie hierboven is kenmerkend voor werken bij de Jong & Laan, maar ook als het gaat om innovatie zit je bij onze club echt goed. Betrokkenheid en drive zijn termen die omschrijven hoe we met innovatie omgaan.

Er is geen standaard groep collega's dat 100% verantwoordelijk is voor innovatie en optimalisatie van (werk)processen. Ook dit doen we samen! Ik lever een actieve bijdrage door mee te denken en ideeën aan te dragen.  

Eigenlijk is dit nog zoiets gaafs van de Jong & Laan, iedereen mag en kan meedenken in het optimaliseren van werkprocessen, dashboarding etc. Er is een innovatiegroep waar nieuwe initiatieven worden gepitcht en eventueel uitgevoerd.

Via het intranet houden we elkaar op de hoogte van ontwikkelingen in lopende projecten. Ik heb namelijk een sterke affiniteit met het optimaliseren en digitaliseren van workflows. Een super interessant onderwerp waar ik graag mijn toegevoegde waarde voor lever.

Bij de Jong & Laan zijn we erg ver met het inzichtelijk maken van verschillende databronnen in één centraal dashboard voor de klant. Dit geeft structuur en maakt het analyseren voor mij (en de klant) makkelijker.

Door het dashboard is het makkelijker om de belangrijke informatie te vinden tijdens klantgesprekken. Hierdoor worden deze gesprekken efficiënter en effectiever.  

Maakt dit je enthousiast? 

Word jij, net als ik, enthousiast van samenwerken en veel aandacht voor (persoonlijke) ontwikkeling? Dan kan het maar zo zijn, dat jij goed in ons team past! Kom eens kennismaken en sfeerproeven. Ik kan uit ervaring zeggen dat het best spannend kan zijn.

Als je prima op je plek zit, waarom zou je dan ergens anders kijken? Wellicht dat mijn andere blog je toch kan inspireren om gewoon eens rond te kijken. Ik deed het en ik heb er, oprecht, nog geen moment spijt van gehad!

Bart Keuter
Bart Keuter Consultant personeel
Geen reacties
Plaats je reactie

Reageer op:

Annuleren