De kracht van multidisciplinair samenwerken

"Laat het samenstelteam samenwerken met het controleteam en schakel de fiscalist en de personeelsadviseur in. Want alleen op die manier heb je meerdere ogen, die vanuit hun disciplines dus ook meer zien."

De kracht van multidisciplinair werken

"Laat het samenstelteam samenwerken met het controleteam en schakel de fiscalist en de personeelsadviseur in. Want alleen op die manier heb je meerdere ogen, die vanuit hun disciplines dus ook meer zien.”

Denk jij er ook zo ver? Het werken met multidisciplinaire teams is steeds vaker onderwerp van gesprek. Het is voor ons de manier om tot betere kwaliteit te komen en onze klanten verder te helpen.

We zijn immers een team om elkaar te versterken?! En daar profiteren niet alleen de accountants en fiscalisten, maar vooral de klant van.

Plus erop voor de klant

We geloven in de kracht en van multidisciplinaire samenwerking bij klanten. Een breder zicht op de ontwikkelingen en activiteiten van een klant, korte lijnen en elkaar aanspreken op verantwoordelijkheid en kansen. Samenwerken met respect voor ieders expertise en met waarborging van onze onafhankelijkheid als accountant.

Voor de klant is het essentieel als we, door goed persoonlijk en periodiek contact, weten wat er speelt. De accountant kan dan op het juiste moment de specialisten inschakelen. Bijvoorbeeld een loonbelastingspecialist voor de Werkkostenregeling, een subsidieadviseur bij innovatieve ontwikkelingen, een jurist arbeidsrecht bij personeelsvraagstukken of juist een adviseur voor complexe financieringsvraagstukken.

Deze specialistische ondersteuning is onmisbaar bij het optimaal bedienen van de klant. En de accountant kan vertrouwen op de deskundigheid en professionaliteit van de collega's. Dat geeft een goed en vertrouwd gevoel.

Samenwerking in multidisciplinair team

Een goede samenwerking binnen een multidisciplinair team is dus van groot belang. Daar zetten we dan ook echt op in. We communiceren goed met elkaar en ieder pakt zijn eigen rol en verantwoordelijkheid.

Doet iemand dat niet? Dan geven we elkaar eerlijke feedback en feedforward. Zo houden we elkaar scherp om kwaliteit te leveren, want dat mogen we van elkaar verwachten en dat mag de klant ook van ons verwachten.