Een helikopterview heb ik nodig in mijn functie, maar ook als ik vlieg

Mijn ideale werkdag? Niet te veel doen èn toch heel veel doen. Stukken worden door anderen opgesteld, ik kijk meer na en laat collega’s aftekenen. Bij mij past meer het bespreken en adviseren. Ik kan rekenen, want ik ben een accountant.

Harry Westerbroek
Harry Westerbroek

Weten hoe het fiscaal in elkaar steekt, doe ik ook. Na mijn HEAO Accountancy leerde ik door voor belastingadviseur en daarna studeerde ik universitair af in Fiscaal Recht. Dit combineren, hoog over de situatie bekijken en dan de juiste beslissingen op het juiste moment nemen.

Zo halen we voor onze klanten het meeste voordeel uit een situatie. En daar krijg ik energie van.

Zaken overzien

Een uitgesproken mening, velen zeggen dat die bij mij niet mist. Naast feitelijke informatie baseer ik mijn beslissingen ook op ervaring, onderbuikgevoel en altijd met een ondernemende inslag. Ik weet welke kant ik op wil en zet me daar dan 100% voor in. Elementen die ik ook toepas als ik in mijn autogyro vlieg.

“Overzicht en rust houden, om op het juiste moment de juiste beslissing te nemen.”

Met een beperkte hoeveelheid aan metertjes en feitelijke informatie, moet ik beslissingen nemen op ervaring en gevoel.

Wanneer ik ga landen, moet ik in een splitsecond veel zaken overzien en daarop acteren. Waar komt de wind vandaan? Wat is de luchtdruk? Op welke hoogte zit ik? Ik moet overzicht en rust behouden en het lef hebben om een beslissing te nemen.

Onderscheiden

Nu hoor ik je denken -  autogyro - wat is dat? Vergelijk het niet met een klein vliegtuig, maar zie het meer als een motor in de lucht. Hij vliegt wat langzamer, maar je hebt heel veel zicht.

Waar je zicht in een vliegtuig beperkt wordt door de carrosserie om je heen of de vleugels, zit je bij een autogyro letterlijk alleen in een stoeltje met een propeller boven je. Zo vrij als een vogel vlieg je door de lucht en heb je een fantastisch uitzicht. Een prachtige helikopterview.

Grote kans dat je een dergelijke vliegmachine niet kent. Er zijn er slechts een handjevol van in Nederland en van dit type maar twee. Hoe ik er bij kom om dit te gaan vliegen? Op een motor rijden, is niet verstandig en voor het thuisfront niet acceptabel. Ik zocht naar alternatieven. En daarbij wil je, zoals elke ondernemer, toch ook wel weer onderscheidend zijn.

“Mensen onthouden het, als je iets bijzonders doet.”

Je wil ergens mee opvallen, iets doen wat een ander niet doet. Mensen onthouden het, als je iets bijzonders doet. Daarbij was het fiscaal ook nog aantrekkelijk, dat had ik met mijn achtergrond natuurlijk al lang uitgezocht.

Werk en privé combineren

Het werk en mijn hobby kan ik zelfs combineren. Onlangs vloog ik met een klant boven een bepaald terrein, om van bovenaf te bekijken wat de beste locatie voor hem was.

Vanuit de lucht gaf het toch een heel ander beeld, dan vanaf de grond. De klant nam dit uiteindelijk in zijn beslissing mee. Mooi, als je zo een bijdrage kan leveren.

Aan het vliegen zijn natuurlijk wel regeltjes verbonden. Zolang het nog licht is, mag ik de lucht in. In deze periode maak ik daar optimaal gebruik van. Ook aan het einde van deze dag ga ik weer genieten van het prachtige uitzicht en optimale gevoel van vrijheid in de lucht. Om daarna de perfecte landing in te zetten.

Hoe behoud jij de helikopterview?

Groeien als professional bij de Jong & Laan

Wat kan je verwachten als je bij ons komt werken?

Geen reacties
Plaats nieuwe reactie

Reageer op:

Annuleren